ROZWOJ




Od 2001 r. LPP jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2014 r. awansowaliśmy do indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów warszawskiego parkietu. Osiągane wyniki to efekt konsekwentnego działania, opartego na sprawnym modelu biznesowym, na który obok umiejętności szybkiego reagowania na dynamicznie zmieniające się trendy i dotarcia do klientów z modnymi produktami, składa się także zasięg prowadzenia działalności oraz racjonalna polityka zarządzania kosztami.








Za datę założenia firmy można uznać rok 1991 ,kiedy to firma działała pod nazwą Mistral sp.o.o. Początkowo zajmowała się importem odzieży z Azji. Jako jedna z niewielu firm przybrała ogromne tempo rozwoju i szybko została uznana za najdynamiczniej rozwijające się przedsiębiorstwo odzieżowe na międzynarodowej arenie. Skłoniło to właścicieli na przekształcenie działalności i stworzenie w roku 1995 spółki LPP, których nazwa pochodzi od pierwszych liter nazwisk założycieli ( J. Lubaniec ,M. Piechocki i Partnerzy). Wraz z nową nazwą zmieniła się koncepcja działalności firmy. Właściciele postanowili stworzyć nową, unikatową markę. Filarem firmy do dnia dzisiejszego pozostaje marka RESERVED ,stworzona jako pierwsza. Wraz z jej powstaniem pojawiły się już w roku 1998 pierwsze salony sprzedaży detalicznej. Spółka została również zauważona na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2001r., na której to miała swój debiut. Po spektakularnym sukcesie w Polsce postanowiono rozszerzyć promowanie marki RESERVED na kraje środkowoeuropejskie tj. Estonię, Słowację, Czechy, Rosję, na Węgry, Łotwę, Litwę i Ukrainę. Już po dwóch latach intensywnej pracy rozpoczęto pracę nad nową marką. Stała się nią sieć kolejnych sklepów odzieżowych pod nazwą Cropp, funkcjonujących już od 2004r. Marka ta jak uprzednia również została rozpowszechniona w 6 krajach Europy Środkowej. Chcąc poszerzyć zasięg dostępności produktów ,LPP rozpoczęło starania o wejście na runek bułgarski i rumuński ,co udało się w latach 2007-2008. Następnym ważnym etapem rozwoju firmy było poszerzenie jej zaplecza o marki House i MOHITO ,które nastąpiło po przejęciu w 2009 roku krakowskiej spółki Artman, produkującej te marki. W roku 2012 w portfolio firmy pojawiła się kolejna sieć sklepów pod nazwą Sinsay, oferująca odzież dla nastolatek. W 2014 roku flagowa marka RESERVED pojawiła się również na rynku niemieckim, a już w tym roku, w październiku produkty wszystkich marek Grupy Kapitałowej LPP zadebiutowały na Bałkanach i w Chorwacji. Jednak jak informują władze spółki, planowane jest uruchomienie sprzedaży również na Bliskim Wschodzie ,wraz z nową marką, której premiera zaplanowana jest na rok 2016.



O nowej marce LPP -  fragment wywiadu z Dariuszem Pachlą przeprowadzony przez redakcję Retailnet

Kiedy planowany jest debiut najnowszej marki LPP?
Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP: – Wstępnie zakładamy, że pierwsze sklepy zostaną uruchomione na wiosnę 2016 roku.
Czy nowy brand będzie oferować produkty tylko dla kobiet, czy znajdą się w nim także propozycje dla mężczyzn?
– Marka będzie oferowała nie tylko produkty dla pań. W sklepach naszej nowej marki znajdą się także propozycje dla mężczyzn.
Czy w salonach nowej marki będzie dostępna tylko odzież klasy premium czy Państwa spółka pracuje jednocześnie nad wprowadzeniem do sprzedaży linii wysokiej jakości dodatków, np. toreb i obuwia?
– Tak. Oferta nowej marki nie będzie opierała się tylko na odzieży. Podobnie jak w przypadku wszystkich naszych marek, chcemy zaoferować klientom szeroką ofertę odzieży i akcesoriów.
Na jakim poziomie będą więc kształtować się ceny tego brandu?
– Ponieważ wciąż trwają prace nad ostatecznym charakterem kolekcji, nie sposób odpowiedzieć już teraz na to pytanie. Na pewno oferta będzie skierowana do bardziej wymagających klientów, co wiązać się będzie z wyższymi cenami.
Czy rozwój marki planowany jest na początek tylko w Polsce czy od razu planują Państwo ekspansję za granicą?
– Pierwszych kilkadziesiąt sklepów uruchomimy w Polsce. Początkowe działania nowego konceptu najlepiej prowadzić na najistotniejszym dla nas rynku, ponieważ tutaj mamy możliwość zdobycia najszerszych doświadczeń. Trudno w tej chwili deklarować czy po roku, czy po dwóch, ale oczywiście sklepy nowej marki trafią też na rynki innych krajów.
Czy rozwój marki będzie opierał się wyłącznie na lokalizacjach w centrach handlowych?
– Ponieważ pierwsze działania będą prowadzone w Polsce, a charakterystycznym elementem naszego rynku jest duże znaczenie centrów handlowych, właśnie w tych obiektach będziemy obecni. Nie oznacza to jednak, że lokalizowanie sklepów przy ulicach jest niemożliwe. Może tak się zdarzyć, szczególnie w tych krajach, w których sprzedaż przy ulicach handlowych ma istotne znaczenie.
http://retailnet.pl/2014/10/02/97465-dariusz-pachla-z-lpp-zdradzil-nam-plan-ekspansji-nowej-marki-premium/


https://www.youtube.com/watch?v=7Grst2lMvDg

LPP posiada w swoim Centrum Dystrybucyjnym innowacyjne technologię. Jest to między innymi nowoczesny system różnych typów urządzeń, terminale, skanery oraz punkty dostępowe sieci bezprzewodowych.



https://www.youtube.com/watch?v=yTW97hyAucc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Blogger Gadgets