"Piramida przedsiębiorczości" jest rodzinną grą planszową, która stanowi interesującą rozrywkę zarówno dla młodzieży jak i dla dorosłych. Gra polega na pomnażaniu kapitału i rozwijaniu własnej firmy poprzez wspinanie się na kolejne szczeble piramidy rozwoju . Gracze poprzez odpowiednią działalność rozwojową starają się wyprzedzić swoich rywali i jak najszybciej stworzyć krajową filię z własnymi produktami, w różnych branżach.
Czas gry ustalają gracze przed rozpoczęciem rozgrywki. Zwycięzcą jest gracz, który
po upływie ustalonego czasu gry znajduje się jako pierwszy na
najwyższym poziomie w Piramidzie Przedsiębiorczości.
"Piramida przedsiębiorczości"
to gra przeznaczona dla 2-4 osób. Każdy z graczy dysponuje pionkiem
określonego koloru, który związany jest z przedsiębiorstwem ,do
którego rozwoju dąży.
Gra ma na celu rozwijanie cech, takich
jak kreatywność czy zaradność. Gracz uczy się podejmowania
decyzji i ryzyka związanego z zarządzaniem własną działalnością
gospodarczą, a także z jej rozwojem. Poszerza on swoją wiedzę na
temat rozwoju polskiej przedsiębiorczości,
powstania i rozwoju Giełdy Papierów Wartościowych, roli i wartości
złotego na przestrzeni 25 lat wolności, Inkubatorów
Przedsiębiorczości oraz działalności i roli naczelnej instytucji
pieniężnej naszego państwa – Narodowego Banku Polskiego. Gra
pobudza również wyobraźnię oraz wzmacnia cechy przedsiębiorcze.
- Plansza metalowa „Piramida Przedsiębiorczości”, czteroboczna, na każdym boku znajduje się 6 poziomów z danej branży:
- 4 Pionki magnetyczne w kształcie diamentów, w 4 kolorach w zależności od przydzielonej graczowi branży (do Piramidy Przedsiębiorczości)
- 4 Pionki zwykłe w kształcie diamentów, w 4 kolorach w zależności od przydzielonej graczowi branży ( do planszy płaskiej)
- Kostka branżowa, 4-boczna, w 4 kolorach w zależności branży
- Kostka zwykła, 6-boczna
- 24 Karty branży (po 6 z każdej branży)
BRANŻA KOSMETYCZNA - BRANŻA GASTRONOMICZNA
BRANŻA ODZIEŻOWA
BRANŻA OBUWNICZA
- Karty wymogów (po 9 z każdej branży)BRANŻA KOSMETYCZNA
BRANŻA GASTRONOMICZNA
BRANŻA ODZIEŻOWA
BRANŻA OBUWNICZA
- 30 kart umiejętności:
- 30 kart pracowitości:
- 30 kart kreatywności:
- 30 kart ambicji:
- 4 karty odpowiedzi do kart umiejętności, ambicji, pracowitości i kreatywności
- Pieniądze o nominałach 10 (50 sztuk), 20 (50 sztuk), 50 (30 sztuk), 100 (30 sztuk), 200 (20 sztuk), 500 (15 sztuk), 1000 (10 sztuk)
Poniższy film przedstawia przebieg gry:
Gra
rozpoczyna się od przydzielenia branży firmy każdemu z graczy.
Decyduje o tym rzut kostką, na której znajdują się oznaczenia
kolejnych typów spółek (odzież, obuwie, kosmetyki, gastronomia).
Gracze wybierają spośród siebie bankiera, który zarządza pieniędzmi, kartami, oraz pozostałymi elementami w banku.
Następnie gracze otrzymują karty Poziomu 1 z wylosowanej branży.
Branża gastronomiczna |
Branża odzieżowa |
Branża obuwnicza |
Branża kosmetyczna |
Każdemu z graczy przydzielona jest
jedna ściana(kolor odpowiada wylosowanej branży) z metalowej
piramidy stojącej na środku planszy.
Branża gastronomiczna |
Branża obuwnicza |
Branża odzieżowa |
Branża kosmetyczna |
Każdy gracz otrzymuje również z banku 1000 jednostek pieniężnych (5x10 , 5x20 , 3x50 ,2x100 , 1x500 )
5 sztuk |
5 sztuk |
3 sztuki |
2 sztuki |
1 sztukę |
Gracze umieszczają swoje pionki na
starcieoraz na 1 Poziomie Piramidy Przedsiębiorczości (pionek z
magnesem)
Każdej branży przypada odpowiedni
kolor pionka :
Branża gastronomiczna |
Branża kosmetyczna |
Branża obuwnicza |
Branża odzieżowa |
Rozgrywkę
rozpoczyna gracz, który wyrzucił kostką największą liczbę oczek (na ściankach kostki znajduje się 1-6 oczek). Pozostali gracze
przystępują do gry zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Rozpoczynają
od pola "Start"
Typowy
ruch w grze polega na rzucie kostką, a następnie przesunięciu
własnego pionka w prawo, o taką liczbę pól,
jaką wskazuje kostka.
Przemieszczenie
pionka na dane pole wiąże się z koniecznością wykonania pewnego
zadania w zależnej od rodzaju pola. Każdy gracz ,po zatrzymaniu się
na jednym z pól oznaczonych diamentem, musi pociągnąć odpowiednią
kartę (w odpowiednim kolorze) ze stosu kart ułożonych na planszy i
wykonać zadanie(po użyciu karta odkładana jest na spód stosu).
Po prawidłowym wykonaniu polecenia
podanego na karcie gracz otrzymuje podaną w prawym dolnym rogu ilość
punktów z banku.
Punkty te są wymienne na pieniądze.
Za podanie nieprawidłowej odpowiedzi
gracz nie otrzymuje punktów, ani żadne nie są mu odejmowane.
Odpowiedzi są sprawdzane przez
wyznaczoną wcześniej osobę-bankiera, która posiada karty
odpowiedzi w banku (bankierowi odpowiedzi sprawdza jeden z
pozostałych graczy).
Aby
przejść na wyższy poziom w Piramidzie Przedsiębiorczości gracz
musi spełnić wymogi podane na karcie branży. Po uzbieraniu
odpowiedniej kwoty gracz wykupuje w banku dany wymóg, a następnie
umieszcza go przed sobą. Kiedy wykupi wszystkie wymogi podane na
karcie branży przesuwa swój pionek na wyższy poziom. Po wejściu
na wyższy poziom otrzymuje od bankiera kolejną kartę branży(poziom
2, 3, 4, 5, 6)
Wygrywa
gracz, który po upływie ustalonego czasu dostanie się jako
pierwszy na najwyższy poziom Piramidy Przedsiębiorczości.
Www.wikipedia.pl
Www.nbp.pl
Www.gwp.pl
http://aipkrakow.blogspot.com
http://inkubatory.pl/
Tworząc projekt gry korzystałyśmy również z programów:
GIMP, SkretchUp Maker ( grafika 3D) i canva.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz