HISTORIA LPP






1991 – Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec zakładają spółkę Mistral sp. z o.o.

1995 – nazwa firmy zostaje zaczerpnięta od pierwszych liter nazwisk jej założycieli: Jerzy Lubianiec, Marek Piechocki i Partnerzy.

1997 – oficjalne otwarcie biura LPP w Szanghaju. Pracownicy placówki odpowiedzialni są m.in. za pozyskiwanie dostawców, wsparcie poszczególnych etapów produkcji, a także kontrolę jakości.

1998
– powstają pierwsze sklepy marki RESERVED. 
Właściciele zdecydowali się postawić na stworzenie własnej autorskiej marki i budowę własnej sieci detalicznej. Pierwsze salony RESERVED, marki która do dziś pozostaje filarem grupy LPP, zostały otwarte w 1998.

2001 – pierwsze notowanie LPP na warszawskiej GPW. Cena akcji w dniu debiutu wyniosła 48,00 zł.

2002 – ekspansja marki RESERVED do Estonii, Czech, Rosji, na Węgry i Łotwę.


2003 – RESERVED trafia na Litwę, Ukrainę i Słowację.


2004 – powstaje pierwszy sklep nowej marki CROPP w Polsce. Sukces, jaki Reserved odnosiło w Polsce i za granicą przyczynił się do realizacji celu, jakim było stworzenie nowej marki w portfolio grupy.

2005 – marka Cropp jest już obecna w Estonii, na Słowacji i Łotwie.

2006 – Cropp dociera do Rosji, Litwy i Czech.

2007 – LPP zdobywa rynek rumuński, rok później – bułgarski.

2008 – oddanie do użytku nowoczesnego Centrum Dystrybucyjnego LPP. Centrum Logistyczne o powierzchni ponad 30 tys. m2, o wydajności 30 400 sztuk/godz. jest w stanie przygotować jednocześnie zamówienia dla 876 salonów LPP.

2009 – połączenie ze spółką Artman, właścicielem marek House i MOHITO. LPP staje się największą siecią odzieżową w Polsce oraz znaczącym graczem na rynku międzynarodowym. W wyniku połączenia ze spółką Artman, będącą właścicielem marek House i MOHITO, gdańska spółka LPP w swoim portfolio posiada cztery marki odzieżowe: Reserved, Cropp, Mohito i House.

2013 – powstanie marki Sinsay.Pierwsze sklepy zostały otwarte 1 marca 2013 r., a cała sieć na koniec roku liczyła 56 salonów.

2014 – LPP wchodzi do giełdowego indeksu WIG20 2014 – LPP otwiera pierwsze salony RESERVED w Niemczech; ekspansja na rynku chorwackim.

W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie, od sierpnia 2014 jest także notowana w indeksie MSCI Poland.Flagowa marka Reserved wchodzi na największy rynek w Europie. Kolekcja Reserved z końcem roku jest dostępna w czterech miastach niemieckich, w tym w Stuttgarcie, Hanowerze i Bremie. W październiku 2014 r. sklepy wszystkich marek LPP swoich pierwszych klientów powitały w chorwackim Zagrzebiu.


http://www.lppsa.com/o-nas/historia-lpp

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Blogger Gadgets